This is some flash content - you'll need the flash plugin to see it


AKTUALNOŚCI

Mleko i śmietanka z Podlasia zachwyca Chińczyków. Wyroby UHT od SM MLEKPOL przebojem targów SIAL w Szanghaju.

 

 

 

Kolejne bestsellery Spółdzielni Mleczarskiej z Grajewa. Po ubiegłorocznym sukcesie mleka do spieniania Milattte producent marki Łaciate podbija kraj środka mlekiem smakowym i śmietankami UHT.

Na stoisku Mlekpolu jak zwykle prezentujemy bogatą ofertę produktową. Jest mleko i śmietanki UHT w pełnej gamie tłuszczowej, mleko smakowe w specjalnych gift boxach dla dzieci, wyborne masło extra i nowość - ser mozzarella. W tym roku największym uznaniem kontrahentów cieszą się mleko smakowe i naturalne w opakowaniu 200ml dla dzieci, spakowane w specjalny gift box. i śmietanki UHT. Zainteresowanie tym asortymentem przerosło nasze oczekiwania. – mówi w korespondencji z Szanghaju, Małgorzata Cebelińska, kierownik Działu Handlu Zagranicznego SM MLEKPOL.

Targi Sial China trwają od 15 do 19 maja. Jest to jedno z największych wydarzeń sektora rolno-spożywczego. SM MLEKPOL gości na nich już po raz piąty.

Spółdzielnia Mleczarska MLEKPOL jest pierwszym w Polsce producentem mleka UHT, do dziś liderem w tej kategorii. Sławą mleku UHT dorównują śmietanki producenta z Grajewa. Ich udział w rynku sięga aż 53%.

 

 

Mleko pełne energii. Ruszyła kampania reklamowa mleka Łaciate Junior od SM MLEKPOL.

Od połowy maja, przez miesiąc hasłem „Pełne mleko energii" producent łaciatego asortymentu przypomni dzieciom i ich rodzicom, że warto pić mleko.

Hasło reklamowe ma podwójne znaczenie. Łaciate Junior jest mlekiem pełnym bo po pierwsze, ma w swoim składzie 3,8% tłuszczu mlecznego. Jest najbardziej zbliżone do mleka prosto od krowy. Po drugie, spełnia niebagatelną w rozwoju młodych organizmów rolę dostarczyciela zdrowej, pełnowartościowej i dobrze przyswajalnej energii. Łaciate Junior ma fantastyczny, kremowy smak co doceniają także dorośli konsumenci. – informuje Ewa Gromadzka, kierownik marketingu SM MLEKPOL w Grajewie.

Nie przypadkowo wybraliśmy czas promocji mleka dla najmłodszych. 25 maja przypada Światowy Dzień Mleka. W tym roku postawiliśmy na dziecięcych konsumentów. Chcemy nie tylko przypomnieć o produkcie ale także w przyjazny sposób rozpocząć edukację o pochodzeniu mleka, jego właściwościach i możliwościach wykorzystania. Kampania promocyjną to jeden z elementów. W tej chwili trwają ostatnie przygotowania do Dni Dziecka z Mlekpolem podczas, których czeka najmłodszych i ich opiekunów wiele atrakcji i dawka mlecznej wiedzy. – dodaje Ewa Gromadzka.

Spoty sponsorskie przygotowane przez agencje M5, będzie można zobaczyć w głównych stacjach telewizyjnych i ich kanałach tematycznych. Na ulicach największych miast Polski pojawią się także bilboardy promujące Łaciate Junior autorstwa agencji Creativa Design

 

 

Smak i zdrowie czyli przyjemne z pożytecznym

Maślanka Mrągowska od SM MLEKPOL bez syropu glukozowo - fruktozowego.

To kolejny wyrób SM MLEKPOL, z którego wyeliminowaliśmy syrop glukozowo - fruktozowy. Podobnie jak w przypadku jogurtów Milko, serków homogenizowanych Rolmlecz czy serków wiejskich Łaciatych z dodatkiem owoców, słodycz Maślankom Mrągowskim oddadzą wyłącznie owoce i cukier. Warto pamiętać, że maślanka, to jeden z bardziej wartościowych tradycyjnych napojów fermentowanych. Nie zapominajmy o tym, szczególnie w okresie wiosenno - letnim kiedy częściej uzupełniamy płyny oraz szukamy lekkich przekąsek. SM MLEKPOL poleca połączyć przyjemne z pożytecznym i sięgnąć właśnie po Maślanki Mrągowskie.- mówi Ewa Gromadzka, kierownik marketingu Spółdzielni Mleczarskiej MLEKPOL w Grajewie.

Marka Maślanka Mrągowska ulepszyła nie tylko skład. Już w maju w sklepach pojawią się kartony maślanek w nowej szacie graficznej.

Mazurski krajobraz z kartonów Maślanki Mrągowskiej absolutnie nie znika. Uspójniliśmy i unowocześniliśmy logo marki. Jest bardziej wyraziste i czytelne. Klimat beztroskich wakacji kojarzących się z Mazurami i orzeźwiającą maślanką – także został podkreślony graficznie. – dodaje Ewa Gromadzka.

Nowych, ulepszonych Maślanek Mrągowskich można spodziewać się w sklepach już w maju. Dotychczasowe produkty linii będę także sprzedawane – do wyczerpania zapasów.

 

 

Gigantyczna inwestycja SM MLEKPOL pnie się w górę.

Budynek o powierzchni około 1600 m2 i wysokości 43,5 m stanął w sąsiedztwie ZPM Mrągowo. Powstaje nowoczesna fabryka proszków mlecznych.

Prace postępują dynamicznie. Do końca marca wykonano ściany I- go etapu budynku, w którym zamontowane będą suszarnie. Równolegle powstał budynek hali odbioru surowca o powierzchni zabudowy około 1000 m2. W miesiącach zimowych wykonano zbrojenia stalowe oraz wykonano ławy/płyty fundamentowe pod budynki części produkcyjnej o łącznej powierzchni około 6600 m2 zużywając do tego blisko 3500 m3 mieszanek betonowych. Dokonano także wzmocnienie gruntu pod budynki części produkcyjnej metodą kolumn DSM. Zainstalowano blisko 500 kolumn wzmacniających. – informuje Jerzy Michałek, z-ca Dyrektora ds. produkcji i techniki ZPM Mrągowo SM MLEKPOL.

Ściany budynków wykonano z żelbetu z użyciem technologii szalunku ślizgowego, która pozwala na prowadzenie prac z dużą szybkością i uzyskanie wysokiego jakości powierzchni ścian. Przekazanie budynków do montażu urządzeń technologicznych ma nastąpić w październiku 2017 roku. W ramach przedsięwzięcia zostaną wybudowane trzy zespoły budynków połączonych ze sobą:

-budynek, w którym zostaną zamontowane instalacje do suszenia wyrobów mleczarskich o maksymalnej wysokości 43,5 m i powierzchni zabudowy około 3100 m 2,

-budynek przyjęcia surowca i procesów obróbki wstępnej surowca o maksymalnej wysokości do 10,5 m i powierzchni zabudowy około 3500 m2,

-budynek magazynowy o maksymalnej wysokości do 14,5 m i powierzchni zabudowy około 12000 m2.

Koszt inwestycji szacowany jest na około 400 mln zł. Planowana wydajność zakładu to 3 mln litrów mleka i serwatki na dobę. W najnowocześniejszej w Polsce proszkowni produkowane będą m.in. białka serwatkowe o dużej czystości i produkty z linii baby food. Zatrudnienie znajdzie najprawdopodobniej 160 osób.

Wykonawcą części budowlanej inwestycji jest firma Budimex SA. Technologie zapewni GEA Polska. Planowane uruchomienie Zakładu Produkcji Sproszkowanych Wyrobów Mleczarskich w Mrągowie to lata 2018/ 19 r.

Zakład Produkcji Sproszkowanych Produktów Mleczarskich powstaje w sąsiedztwie ZPM Mrągowo SM MLEKPOL, gdzie produkowane są m.in doceniane przez konsumentów Maślanka Mrągowska i napoje fermentowane Milko.

 

Kolosalne łaciate kartony stanęły w metrze

Nietypowa kampania reklamowa śmietanek od SM MLEKPOL. 1 kwietnia w warszawskiej stacji Metro Centrum pojawiły się gigantyczne kartony śmietanki Łaciatej. To nie był prima aprilisowy żart.

Przypominamy o śmietankach Łaciatych idealnie dopełniających smak wielkanocnych potraw. Rozpoczęliśmy kilkunastodniową kampanię telewizyjną. Tym razem śmietanka Łaciata będzie sponsorować programy w TVP1, TVP 2, TVN, Polsacie, oraz stacjach tematycznych TVN i Polsatu. Zachęceni jesienną ekspozycją ponad dwu metrowego kartonu mleka Łaciatego na stacji metra Centrum powtórzyliśmy ten zabieg marketingowy tym razem ze śmietanką Łaciatą. Śmietankowe słupy będą podpierać strop metra cały kwiecień.– mówi Ewa Gromadzka, kierownik marketingu SM MLEKPOL w Grajewie.

Śmietanki Łaciate są dostępne w wariantach 12%, 18% i 30%. Jak wszystkie produkty MLEKPOL-u są wytwarzane z najwyższej jakości mleka, pochodzącego od krów wypasanych na nieskażonych przemysłem, zielonych terenach Polski.

  

 

SM MLEKPOL w finale rywalizacji o prestiżowy tytuł.


Ser Królewski z Kolna oraz nowoczesna linia do produkcji serów i ekologiczna kotłownia ze stacją LNG w ZPM Kolno w grupie finalistów nominowanych do miana Podlaskiej Marki 2017.

21 finalistów Podlaskiej Marki wyłoniło 17-osobowe jury, w skład którego weszli wybitni specjaliści różnych branż, m.in eksperci ds. gospodarki i nowoczesnych technologii, przedstawiciele mediów, organizacji pozarządowych oraz delegaci Rady Przedsiębiorczości. Obradom przewodniczył Jerzy Leszczyński, Marszałek Województwa Podlaskiego.

To już 13 edycja konkursu. Tym razem wybierano spośród 179 zgłoszonych kandydatur. Mlekpolowski ser Królewski z Kolna powalczy o zaszczytne miano w kategorii produkt, natomiast nowoczesna linia do produkcji serów oraz ekologiczna kotłownia ze stacją LNG w ZPM Kolno, w kategorii inwestycje.

Laureatów Podlaskiej Marki wyłoni Kapituła Nagrody. Swoją Podlaską Markę wybiorą też internauci. Głosować można do 2 kwietnia b.r. za pośrednictwem strony http://podlaskamarka.pl/

Zwycięzców konkursowej rywalizacji poznamy 27 kwietnia br. podczas Gali Finałowej, w Operze i Filharmonii Podlaskiej.

 

 

 

SM MLEKPOL gościła w Dubaju

Największym powodzeniem cieszyły się sery świeże i dojrzewające z Podlasia i Mazur.

Przez 5 dni trwania targów nasze stoisko odwiedziło tysiące zwiedzających oraz kilkuset kontrahentów reprezentujących branżę spożywczą i zainteresowanych zakupem naszych wyrobów: mleka i śmietanek UHT, serów, w tym przede wszystkim mozzarelli, serków topionych i śmietankowych, masła oraz mleka i serwatki w proszku. – mówi Małgorzata Cebelińska, Kierownik Działu Handlu Zagranicznego SM MLEKPOL w Grajewie.

Gulfood w Dubaju to jedna z największych imprez targowych branży spożywczej, na świecie. W tym roku odbyła się po raz 22, SM MLEKPOL odwiedziła targi pierwszy raz.

Na stoisku prowadziliśmy degustację różnych rodzajów serów produkowanych przez MLEKPOL. Ich czysty i charakterystyczny smak cieszył się dużym uznaniem odwiedzających z różnych zakątków świata. – dodaje Małgorzata Cebelińska.

Tragi Gulfood 2017 odbywały się w dniach 26 lutego – 2 marca 2017 r.

26.02-2.03

 

 

Łaciate Świeże 3,2% zwycięzcą testu jakości Najwyższa Smakowitość!

Mleko od SM MLEKPOL uzyskało najwyższą ocenę w kategorii mleka świeżego.

Łaciate Świeże od SM MLEKPOL wyróżnia się pełnym smakiem, intensywnością i najlepiej wyczuwalnymi nutami: słodką, mleczną, śmietankową. Polski Instytut Badań Jakości, we współpracy z SGGW dokonał oceny 8 popularnych marek mleka mikrofiltrowanego (ESL). Badanie zostało przeprowadzone metodą QDA - Ilościowej Oceny Sensorycznej. Sprawdzono zapach i smak produktu.

Zastosowanie mikrofiltracji, przy użyciu membran o wielkości porów poniżej 5 mikrometrów, pozwala na usunięcie z mleka bakterii oraz innych zanieczyszczeń na poziomie 99,99%. Dzięki tej technologii otrzymujemy mleko pasteryzowane o składzie, właściwościach i cechach organoleptycznych nieznacznie różniących się od mleka surowego. Proces mikrofiltracji nie wpływa na smak i zapach mleka. Łącząc najlepszą jakość naszego surowca, najnowocześniejsze technologie oraz pełne zaangażowanie załogi otrzymujemy najlepszy i całkowicie naturalny produkt, który w 2014 r. dołączył do rodziny „Łaciate" jako mleko „Łaciate świeże". - mówi Tomasz Gryczewski, dyrektor ZPM Bydgoszcz SM MLEKPOL, w którym produkowane jest Łaciate Świeże.

Mleko Łaciate Świeże dostępne jest także w wariancie tłuszczowym 2%. W 2015 r. zostało zwycięzcą badania jakościowego opracowanego przez fundację Pro-test.

Zakład SM MLEKPOL w Bydgoszczy od 2005 r. był sukcesywnie modernizowany i przebudowywany w kierunku produkcji mleka ESL i produktów fermentowanych. Pod koniec 2013 r. został uruchomiony nowoczesny, całkowicie automatyczny proces produkcyjny mleka mikrofiltrowanego o wydajności 28 000 l/h. ZPM w Bydgoszczy zajmuje powierzchnię 52 650 m2, zatrudnia 128 osób. Surowiec jest skupowany od 530 dostawców. Dzienna produkcja to prawie 500 000 l. mleka. Od 2016 r. w ZPM Bydgoszcz produkowane są także jogurty Łaciate pitne bez laktozy.

Test „Najwyższa smakowitość" odbył się w laboratorium analizy sensorycznej Wydziału Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji SGGW. Polski Instytut Badań Jakości jest częścią Consumer Guidance Group.

 

 

Łaciate wraca na ekrany i bilboardy!

Już od marca SM MLEKPOL wraca z dwiema kampaniami reklamowymi łaciatych wyrobów: mleka i serków do smarowania.

Jesienne edycje naszych kampanii reklamowych cieszyły się ogromnym zainteresowaniem i sympatią wśród konsumentów, dlatego też postanowiliśmy je przypomnieć. Mimo, że Łaciate ma już 21 lat nie przestajemy budować świadomości marki, szczególnie wśród młodych konsumentów, którzy dopiero zaczynają samodzielnie planować swoje zakupy i menu. – informuje Ewa Gromadzka, kierownik marketingu SM MLEKPOL w Grajewie.

W marcu w całej Polsce pojawią się bilboardy przypominające o pochodzeniu serków łaciatych do smarowania – „Z natury na kanapkę". Natomiast w telewizji i intrenecie zagości entuzjastycznie przyjęty przez konsumentów spot promujący mleko Łaciate – „Białe po mamie, zdrowe po byku".

Za kreacje obu kampanii odpowiada agencja Leo Burnett. Za zakup mediów MEC.

 

 

SM MLEKPOL na planie programu kulinarnego

Szczęśliwa kuchnia

Nowa moda, stare receptury. Tradycja w kulinariach wraca do łask i coraz bardziej rozpycha się w polskich kuchniach. Nareszcie! – cieszy się Andrzej Polan, lubiany i ceniony przez Polaków szef kuchni, znawca i doradca smaku.

Cieszę się, że Polacy nie myślą już tylko o tym, żeby być fit. Zaczynają wracać do tłuszczy zwierzęcych, których łaknie nasz organizm, szczególnie w okresie od jesieni do wczesnej wiosny. Kiedy jest zimno sięgajmy po masło ekstra o zawartości 83%. Nie bójmy się śmietany, śmietanki, twarogów tłustych i półtłustych czy serów dojrzewających. Zdrowy tłuszcz zawarty w wyrobach mleczarskich podkreśla nie tylko ich walory smakowe ale również tworzy formę zdrowej kołderki w naszym organizmie. Stworzy warstwę, która ochroni nas przed wychłodzeniem organizmu. Latem tłuszcze zwierzęce możemy lekko wyciszyć, ale nie rezygnować z nich. Tak jak nie powinniśmy całkiem odchodzić od soli, tak nie powinniśmy eliminować tłuszczy zwierzęcych z naszej diety.– mówi Andrzej Polan. w wiosennej ramówce stacji TVN tuż przed popularnym serialem, od poniedziałku do czwartku Andrzej Polan doradzi widzom jak najsmaczniej wykorzystać produkty spożywcze, w tym wyśmienite wyroby Spółdzielni Mleczarskiej Mlekpol z Grajewa.

Zobaczymy jak powstaje m.in. zalewajka na maślance Mrągowskiej, lazania po polsku z serkiem puszystym Łaciatym czy tort bezowy z kremem śmietanowym na bazie śmietanki Łaciatej i serka naturalnego Rolmlecz. SM MLEKPOL miała okazję podejrzeć nagranie kilku odcinków nowej serii programu „Doradca Smaku", w których do wyśmienitych dań wykorzystano jej wyroby. w zaaranżowanej dla potrzeb programu kuchni powstawało m.in. niezwykłe ciasto drożdżowe z malinami i białą czekoladą.

Uwielbiam smak masła. Nie wyobrażam sobie aby np. w cieście drożdżowym pojawił się tłuszcz inny niż masło dobrej jakości. Ciasto musi nim pachnieć. Dajmy go sporo, co zapewni nie tylko wyjątkowy smak ale również idealną konsystencję wypieków drożdżowych. – mówi Andrzej Polan.

Między nagraniem kolejnych odcinków Andrzej Polan ma niewiele czasu na przebranie się i krótki odpoczynek. Chwila rozmowy w przerwie dotyczy oczywiście kulinariów.

Nas interesuje najbardziej, co mistrz kuchni myśli o wykorzystaniu produktów mleczarskich.

Warto generyczne produkty mleczne jak masło, mleko, śmietankę, sery, twarogi stosować w kuchni w różnych formach nie ograniczając się tylko do najbardziej stereotypowego ich zastosowania. Kiedy widzimy napis, że śmietanka jest do ubijania to wykorzystujemy ją tylko w tym celu. Produkty nabiałowe mogą być bazami lub składnikami wielu potraw tworząc je, lub dopełniając ich smak. Chciałbym abyśmy zaczęli myśleć trochę po włosku. Włosi stosują wyłącznie śmietany i śmietanki wysokoprocentowe robiąc z nich użytek nie tylko w deserach, ale również w sosach i zupach. Wykorzystują je od carbonary po tort bezowy. - opowiada Andrzej Polan.

O mleku i jego przetworach może długo opowiadać. Lubi je także jeść. Mógłbym zaczynać dzień twarogiem a kończyć szklanką mleka niekoniecznie podgrzanego. Zimne mleko działa na mnie kojąco. – twierdzi mistrz kuchni.

Andrzej Polan ceni prostotę. Jak podkreśla już z maksymalnie 3-4 składników, połączonych kreatywnie i w przemyślany sposób można stworzyć kulinarne arcydzieło. Przywiązuje wagę do najwyższej jakości składników. Zgodnie z taką filozofią gotuje także we własnej restauracji „Mała Polana Smaków" na warszawskim Mokotowie. Zapytany o smaki dzieciństwa bez wahania odpowiada:

Obracam się cały czas wokół nich. Nie lubię kuchni mocno wyszukanej. Najchętniej wracam do smaków, które kojarzą mi się z domem, z rodzicami, dziadkami a nawet dalszą rodziną. Jestem przekonany, że mimo różnych kulinarnych mód wszyscy lubimy najprostsze dania i tęsknimy, za tym co jedliśmy w dzieciństwie. Apeluję aby zamiast silić się na znawców i degustatorów wyłącznie wysublimowanych potraw, docenić to co nasze i czerpać z tego dobrodziejstwa całymi garściami. Oczywiście warto spróbować smaków, które wywodzą się z innych tradycji, kuchni, rejonów świata ale na Boga, nie wstydźmy się tego, że najbardziej smakuje nam chleb z masłem i twarogiem. Wróćmy do smaku, który kojarzy nam się z domem, z rodzicami i z bezpieczeństwem. Będziemy szczęśliwsi, gwarantuję! – mówi Andrzej Polan.

„Doradca Smaku" zagości na antenie TVN już od marca. Program powstał przy współpracy RebelMedia, Domu Mediowego MEC oraz Jake Vision. Na pierwszy odcinek z „udziałem" produktów SM MLEKPOL zapraszamy już 2 marca o 20.10 do stacji TVN.

Przepisy Andrzeja Polana, w których wykorzystał produkty SM MLEKPOL, znajdziecie w zakładce przepisy - Doradca smaku.