This is some flash content - you'll need the flash plugin to see it


AKTUALNOŚCI

SM MLEKPOL w finale rywalizacji o prestiżowy tytuł.


Ser Królewski z Kolna oraz nowoczesna linia do produkcji serów i ekologiczna kotłownia ze stacją LNG w ZPM Kolno w grupie finalistów nominowanych do miana Podlaskiej Marki 2017.

21 finalistów Podlaskiej Marki wyłoniło 17-osobowe jury, w skład którego weszli wybitni specjaliści różnych branż, m.in eksperci ds. gospodarki i nowoczesnych technologii, przedstawiciele mediów, organizacji pozarządowych oraz delegaci Rady Przedsiębiorczości. Obradom przewodniczył Jerzy Leszczyński, Marszałek Województwa Podlaskiego.

To już 13 edycja konkursu. Tym razem wybierano spośród 179 zgłoszonych kandydatur. Mlekpolowski ser Królewski z Kolna powalczy o zaszczytne miano w kategorii produkt, natomiast nowoczesna linia do produkcji serów oraz ekologiczna kotłownia ze stacją LNG w ZPM Kolno, w kategorii inwestycje.

Laureatów Podlaskiej Marki wyłoni Kapituła Nagrody. Swoją Podlaską Markę wybiorą też internauci. Głosować można do 2 kwietnia b.r. za pośrednictwem strony http://podlaskamarka.pl/

Zwycięzców konkursowej rywalizacji poznamy 27 kwietnia br. podczas Gali Finałowej, w Operze i Filharmonii Podlaskiej.

 

 

 

SM MLEKPOL gościła w Dubaju

Największym powodzeniem cieszyły się sery świeże i dojrzewające z Podlasia i Mazur.

Przez 5 dni trwania targów nasze stoisko odwiedziło tysiące zwiedzających oraz kilkuset kontrahentów reprezentujących branżę spożywczą i zainteresowanych zakupem naszych wyrobów: mleka i śmietanek UHT, serów, w tym przede wszystkim mozzarelli, serków topionych i śmietankowych, masła oraz mleka i serwatki w proszku. – mówi Małgorzata Cebelińska, Kierownik Działu Handlu Zagranicznego SM MLEKPOL w Grajewie.

Gulfood w Dubaju to jedna z największych imprez targowych branży spożywczej, na świecie. W tym roku odbyła się po raz 22, SM MLEKPOL odwiedziła targi pierwszy raz.

Na stoisku prowadziliśmy degustację różnych rodzajów serów produkowanych przez MLEKPOL. Ich czysty i charakterystyczny smak cieszył się dużym uznaniem odwiedzających z różnych zakątków świata. – dodaje Małgorzata Cebelińska.

Tragi Gulfood 2017 odbywały się w dniach 26 lutego – 2 marca 2017 r.

26.02-2.03

 

 

Łaciate Świeże 3,2% zwycięzcą testu jakości Najwyższa Smakowitość!

Mleko od SM MLEKPOL uzyskało najwyższą ocenę w kategorii mleka świeżego.

Łaciate Świeże od SM MLEKPOL wyróżnia się pełnym smakiem, intensywnością i najlepiej wyczuwalnymi nutami: słodką, mleczną, śmietankową. Polski Instytut Badań Jakości, we współpracy z SGGW dokonał oceny 8 popularnych marek mleka mikrofiltrowanego (ESL). Badanie zostało przeprowadzone metodą QDA - Ilościowej Oceny Sensorycznej. Sprawdzono zapach i smak produktu.

Zastosowanie mikrofiltracji, przy użyciu membran o wielkości porów poniżej 5 mikrometrów, pozwala na usunięcie z mleka bakterii oraz innych zanieczyszczeń na poziomie 99,99%. Dzięki tej technologii otrzymujemy mleko pasteryzowane o składzie, właściwościach i cechach organoleptycznych nieznacznie różniących się od mleka surowego. Proces mikrofiltracji nie wpływa na smak i zapach mleka. Łącząc najlepszą jakość naszego surowca, najnowocześniejsze technologie oraz pełne zaangażowanie załogi otrzymujemy najlepszy i całkowicie naturalny produkt, który w 2014 r. dołączył do rodziny „Łaciate" jako mleko „Łaciate świeże". - mówi Tomasz Gryczewski, dyrektor ZPM Bydgoszcz SM MLEKPOL, w którym produkowane jest Łaciate Świeże.

Mleko Łaciate Świeże dostępne jest także w wariancie tłuszczowym 2%. W 2015 r. zostało zwycięzcą badania jakościowego opracowanego przez fundację Pro-test.

Zakład SM MLEKPOL w Bydgoszczy od 2005 r. był sukcesywnie modernizowany i przebudowywany w kierunku produkcji mleka ESL i produktów fermentowanych. Pod koniec 2013 r. został uruchomiony nowoczesny, całkowicie automatyczny proces produkcyjny mleka mikrofiltrowanego o wydajności 28 000 l/h. ZPM w Bydgoszczy zajmuje powierzchnię 52 650 m2, zatrudnia 128 osób. Surowiec jest skupowany od 530 dostawców. Dzienna produkcja to prawie 500 000 l. mleka. Od 2016 r. w ZPM Bydgoszcz produkowane są także jogurty Łaciate pitne bez laktozy.

Test „Najwyższa smakowitość" odbył się w laboratorium analizy sensorycznej Wydziału Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji SGGW. Polski Instytut Badań Jakości jest częścią Consumer Guidance Group.

 

 

Łaciate wraca na ekrany i bilboardy!

Już od marca SM MLEKPOL wraca z dwiema kampaniami reklamowymi łaciatych wyrobów: mleka i serków do smarowania.

Jesienne edycje naszych kampanii reklamowych cieszyły się ogromnym zainteresowaniem i sympatią wśród konsumentów, dlatego też postanowiliśmy je przypomnieć. Mimo, że Łaciate ma już 21 lat nie przestajemy budować świadomości marki, szczególnie wśród młodych konsumentów, którzy dopiero zaczynają samodzielnie planować swoje zakupy i menu. – informuje Ewa Gromadzka, kierownik marketingu SM MLEKPOL w Grajewie.

W marcu w całej Polsce pojawią się bilboardy przypominające o pochodzeniu serków łaciatych do smarowania – „Z natury na kanapkę". Natomiast w telewizji i intrenecie zagości entuzjastycznie przyjęty przez konsumentów spot promujący mleko Łaciate – „Białe po mamie, zdrowe po byku".

Za kreacje obu kampanii odpowiada agencja Leo Burnett. Za zakup mediów MEC.

 

 

SM MLEKPOL na planie programu kulinarnego

Szczęśliwa kuchnia

Nowa moda, stare receptury. Tradycja w kulinariach wraca do łask i coraz bardziej rozpycha się w polskich kuchniach. Nareszcie! – cieszy się Andrzej Polan, lubiany i ceniony przez Polaków szef kuchni, znawca i doradca smaku.

Cieszę się, że Polacy nie myślą już tylko o tym, żeby być fit. Zaczynają wracać do tłuszczy zwierzęcych, których łaknie nasz organizm, szczególnie w okresie od jesieni do wczesnej wiosny. Kiedy jest zimno sięgajmy po masło ekstra o zawartości 83%. Nie bójmy się śmietany, śmietanki, twarogów tłustych i półtłustych czy serów dojrzewających. Zdrowy tłuszcz zawarty w wyrobach mleczarskich podkreśla nie tylko ich walory smakowe ale również tworzy formę zdrowej kołderki w naszym organizmie. Stworzy warstwę, która ochroni nas przed wychłodzeniem organizmu. Latem tłuszcze zwierzęce możemy lekko wyciszyć, ale nie rezygnować z nich. Tak jak nie powinniśmy całkiem odchodzić od soli, tak nie powinniśmy eliminować tłuszczy zwierzęcych z naszej diety.– mówi Andrzej Polan. w wiosennej ramówce stacji TVN tuż przed popularnym serialem, od poniedziałku do czwartku Andrzej Polan doradzi widzom jak najsmaczniej wykorzystać produkty spożywcze, w tym wyśmienite wyroby Spółdzielni Mleczarskiej Mlekpol z Grajewa.

Zobaczymy jak powstaje m.in. zalewajka na maślance Mrągowskiej, lazania po polsku z serkiem puszystym Łaciatym czy tort bezowy z kremem śmietanowym na bazie śmietanki Łaciatej i serka naturalnego Rolmlecz. SM MLEKPOL miała okazję podejrzeć nagranie kilku odcinków nowej serii programu „Doradca Smaku", w których do wyśmienitych dań wykorzystano jej wyroby. w zaaranżowanej dla potrzeb programu kuchni powstawało m.in. niezwykłe ciasto drożdżowe z malinami i białą czekoladą.

Uwielbiam smak masła. Nie wyobrażam sobie aby np. w cieście drożdżowym pojawił się tłuszcz inny niż masło dobrej jakości. Ciasto musi nim pachnieć. Dajmy go sporo, co zapewni nie tylko wyjątkowy smak ale również idealną konsystencję wypieków drożdżowych. – mówi Andrzej Polan.

Między nagraniem kolejnych odcinków Andrzej Polan ma niewiele czasu na przebranie się i krótki odpoczynek. Chwila rozmowy w przerwie dotyczy oczywiście kulinariów.

Nas interesuje najbardziej, co mistrz kuchni myśli o wykorzystaniu produktów mleczarskich.

Warto generyczne produkty mleczne jak masło, mleko, śmietankę, sery, twarogi stosować w kuchni w różnych formach nie ograniczając się tylko do najbardziej stereotypowego ich zastosowania. Kiedy widzimy napis, że śmietanka jest do ubijania to wykorzystujemy ją tylko w tym celu. Produkty nabiałowe mogą być bazami lub składnikami wielu potraw tworząc je, lub dopełniając ich smak. Chciałbym abyśmy zaczęli myśleć trochę po włosku. Włosi stosują wyłącznie śmietany i śmietanki wysokoprocentowe robiąc z nich użytek nie tylko w deserach, ale również w sosach i zupach. Wykorzystują je od carbonary po tort bezowy. - opowiada Andrzej Polan.

O mleku i jego przetworach może długo opowiadać. Lubi je także jeść. Mógłbym zaczynać dzień twarogiem a kończyć szklanką mleka niekoniecznie podgrzanego. Zimne mleko działa na mnie kojąco. – twierdzi mistrz kuchni.

Andrzej Polan ceni prostotę. Jak podkreśla już z maksymalnie 3-4 składników, połączonych kreatywnie i w przemyślany sposób można stworzyć kulinarne arcydzieło. Przywiązuje wagę do najwyższej jakości składników. Zgodnie z taką filozofią gotuje także we własnej restauracji „Mała Polana Smaków" na warszawskim Mokotowie. Zapytany o smaki dzieciństwa bez wahania odpowiada:

Obracam się cały czas wokół nich. Nie lubię kuchni mocno wyszukanej. Najchętniej wracam do smaków, które kojarzą mi się z domem, z rodzicami, dziadkami a nawet dalszą rodziną. Jestem przekonany, że mimo różnych kulinarnych mód wszyscy lubimy najprostsze dania i tęsknimy, za tym co jedliśmy w dzieciństwie. Apeluję aby zamiast silić się na znawców i degustatorów wyłącznie wysublimowanych potraw, docenić to co nasze i czerpać z tego dobrodziejstwa całymi garściami. Oczywiście warto spróbować smaków, które wywodzą się z innych tradycji, kuchni, rejonów świata ale na Boga, nie wstydźmy się tego, że najbardziej smakuje nam chleb z masłem i twarogiem. Wróćmy do smaku, który kojarzy nam się z domem, z rodzicami i z bezpieczeństwem. Będziemy szczęśliwsi, gwarantuję! – mówi Andrzej Polan.

„Doradca Smaku" zagości na antenie TVN już od marca. Program powstał przy współpracy RebelMedia, Domu Mediowego MEC oraz Jake Vision. Na pierwszy odcinek z „udziałem" produktów SM MLEKPOL zapraszamy już 2 marca o 20.10 do stacji TVN.

Przepisy Andrzeja Polana, w których wykorzystał produkty SM MLEKPOL, znajdziecie w zakładce przepisy - Doradca smaku.

 

W sielskim klimacie.

Nowa szata graficzna opakowań linii wyrobów Mazurski Smak od SM MLEKPOL.

Przeprowadziliśmy badania jakościowe, z których wynika, że konsumenci oczekują jednoznacznych skojarzeń formy z treścią - stąd też Mazurski Smak jest jeszcze bardziej mazurski. Grafika nawiązuje do czystych, zielonych terenów Polski, które przywołują beztrosko spędzony czas i naturalny świeży regionalny produkt. Takie są właśnie wyroby mleczarskie Mazurski Smak. – mówi Ewa Gromadzka, kierownik marketingu SM MLEKPOL w Grajewie.

Kubki, klinki i folie linii produktów Mazurski Smak są bardziej nowoczesne także dzięki intuicyjnemu kodowi kolorystycznemu poszczególnych wariantów tłuszczowych, co zdecydowanie ułatwia zakupy.

Zależało nam na podkreśleniu kategorii produktu. Opakowanie są jeszcze bardziej czytelne. Logo Mazurski Smak zyskało nowoczesny sznyt, zmieniliśmy proporcje umieszczanych na opakowaniu oznaczeń dzięki czemu zyskaliśmy przejrzystość. Szata graficzna jest spójna a nowa architektura porządkuje informacje. – dodaje Ewa Gromadzka, kierownik marketingu SM MLEKPOL w Grajewie.

Pierwsza w nowych opakowaniach pojawi się w sklepach śmietana Mazurski Smak 18%. Najprawdopodobniej już w marcu dołączą do niej twarogi Mazurski Smak w klinkach.

 

 

Już jest! Masło extra z Mleczarni.

Najwyższa jakość, tradycyjny smak, wygodne opakowanie. Z myślą o szefach kuchni SM MLEKPOL wprowadza wyborne masło o zawartości 83% tłuszczu w dwóch gramaturach: 1 kg oraz 2 kg.

Masło ekstra z MLECZARNI powstaje z najlepszej jakości śmietanki. Znakomicie sprawdza się jako niezastąpiony składnik tradycyjnych ciast, kremów oraz idealne dopełnienie potraw. Duże gramatury ułatwią przygotowanie wypieków i deserów w restauracyjnych i hotelowych kuchniach.

MLECZARNIA to pierwsza marka specjalna przeznaczona dla kanału HORECA. Spółdzielnia Mleczarska MLEKPOL w Grajewie od wiosny 2016 r. sukcesywnie wprowadza kolejne produkty w charakterystycznych opakowaniach w kratkę. Pod marką MLECZARNIA można już kupić mleko 2% i 3,2% oraz śmietankowy serek naturalny do smarowania w 1 kg. wiaderkach. Od marek premium różni je cena dedykowana specjalnie zbiorowemu żywieniu.

 

Polacy wybrali Łaciate!

 

Flagowa marka SM MLEKPOL najbardziej cenioną przez konsumentów marką mleczarską.

Są już wyniki prestiżowego badania Meaningful Brands 2017. W najnowszej polskiej edycji, 21 tysięcy respondentów zapytano o 71 marek w 9 kategoriach produktowych. Sprawdzono wpływ relacji między marką a konsumentem na jej wyniki biznesowe. Zmierzono 62 korzyści podzielone na trzy kategorie: funkcjonalne, osobiste - emocjonalne, społeczne. Obecna od 21 lat na rynku marka Łaciate od SM MLEKPOL okazała się najbardziej cenioną wśród marek mleczarskich. Portfolio Łaciate to już 55 produktów. Sławą mleku Łaciatemu dorównują Łaciate śmietanki w różnych wariantach tłuszczowych, masło ekstra, serki śmietankowe do smarowania, serki wiejskie i jogurty pitne bez laktozy.

Meaningful Brands realizowane jest przez Havas Media. Tegoroczne badanie jest drugą „falą" wykonaną w Polsce.

 

 

SM MLEKPOL poleca! Znane i lubiane produkty w nowej odsłonie. Napoje fermentowane MILKO z udoskonaloną recepturą, wygodniejsze w użyciu!

Popularne wśród konsumentów jogurty, maślanki i kefir Milko zmieniają oblicze i wnętrze. Nowością są nowe smukłe opakowania o pojemności 330 ml i ulepszony skład bez dodatku syropu glukozowo – fruktozowego.

Odświeżamy Milko, zarówno pod względem wyglądu i funkcjonalności opakowań jak również składu. Z badań konsumenckich wynika, że 51% osób po 15 roku życia spożywa posiłki „w drodze". Nowe Milko jest idealne do cieszenia się jego smakiem również poza domem. Zajmuje mało miejsca zarówno w damskiej torebce, szkolnym plecaku czy turystycznej lodówce. Zdecydowaliśmy się także na wyeliminowanie ze składu syropu glukozowo - fruktozowego. Słodycz naszym wyrobom zapewni jedynie cukier. – mówi Ewa Gromadzka, kierownik marketingu Spółdzielni Mleczarskiej MLEKPOL w Grajewie.

Dotychczasowe opakowania napojów fermentowanych MILKO 250ml i 400ml zastąpiono smukłym, poręcznym kartonikiem o pojemności 1/3 litra, idealnym do zabrania ze sobą do pracy, szkoły czy na wycieczkę. Nowych, ulepszonych Milko można szukać w sklepach już od stycznia. Dotychczasowe produkty linii MILKO będę również sprzedawane – do wyczerpania zapasów.

 

 

Kolejny polski rekord skupu mleka w SM MLEKPOL!

1 600 000 000 litrów mleka skupiła w ciągu roku Spółdzielnia Mleczarska Mlekpol z Grajewa potwierdzając tym samym pozycję lidera polskiego mleczarstwa.

Spółdzielnia Mleczarska MLEKPOL z Grajewa przekracza kolejne granice w zakresie skupu i przerobu mleka. Pod koniec grudnia 2016 r. skup mleka w Spółdzielni przekroczył nieosiągalną dotąd dla żadnego podmiotu skupowego w Polsce granicę 1 miliarda 600 milionów litrów mleka skupionego iKazimierz  Czernecki przerobionego w ciągu jednego roku. MLEKPOL zamknie ten rok skupem ponad 1 miliard 650 milionów litrów mleka skupionego wyłącznie z własnej bazy skupowej od ponad 11 tys. dostawców – członków Spółdzielni. – potwierdza Kazimierz Czernewski, Dyrektor Wydziału Skupu SM MLEKPOL w Grajewie.

Uzyskanie tak imponującego wyniku możliwe jest dzięki wysiłkowi członków spółdzielni i pracowników oraz zastosowaniu najnowocześniejszych rozwiązań organizacyjnych i technologicznych w zakresie przetworzenia surowca. – dodaje Dyr. Czernewski.