This is some flash content - you'll need the flash plugin to see it


AKTUALNOŚCI

Mistrz olimpijski pije Łaciate.

Znany gimnastyk Pane Chen Yibing promuje mleko z Grajewa. W Pekinie podpisano umowę z chińskim sportowcem.

W uroczystości uczestniczyli przedstawiciele Spółdzielni Mleczarskiej Mlekpol z Grajewa: Małgorzata Cebelińska, kierownik Handlu Zagranicznego Mlekpolu i Lech Karendys, dyrektor Wydziału Handlu spółdzielni.

W związku z projektem szeroko zakrojonej dystrybucji mleka Łaciate SM MLEKPOL w kanale e-commerce w Chinach wspólnie z jednym z naszych chińskich partnerów handlowych, firmą Guangzhou JAVO podjęliśmy decyzję o współpracy z gwiazdą sportu, która stanie się twarzą projektu i będzie podporą w działalności marketingowej na tamtejszym rynku, przede wszystkim w mediach społecznościowych. Mleko Łaciate z chińskimi napisami pojawiło się na platformie JD.com we wrześniu 2017. Chen Yibing będzie rzecznikiem mleka Łaciate przez rok, do końca października 2018. Nie wykluczamy przedłużenia tej współpracy. – mówi Małgorzata Cebelińska.

W ceremonii 13 grudnia uczestniczyli przedstawiciele dystrybutora marki Łaciate na chińskich platformach e-commerce, firmy Guangzhou JAVO oraz reprezentanci JD.com, największej chińskiej platformy e-commerce z produktami spożywczymi. Spotkanie zaszczycili także swą obecnością polscy dyplomaci: Artur Gradziuk, Kierownik Wydział Ekonomicznego Ambasady RP w Pekinie, Artur Siejka, Kierownik Wydziały Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Pekinie i Magdalena Gorzycka, I Sekretarz w Referacie ds. Rolnych Ambasady RP w Pekinie.

W chińskiej dystrybucji znajduje się 5 asortymentów mleka Łaciate przystosowanego dla chińskiego odbiorcy – opakowania oznaczone są także po chińsku. Są to: mleko Łaciate 3,2% 1L, mleko Łaciate 2% 1L, mleko Łaciate 0% 1L, mleko Łaciate 3,2% 500 ml oraz mleko Łaciate 3,5% 200ml. MLEKPOL sprzedaje swoje wyroby również za pośrednictwem platform VIP i Kaola.

Wartość eksportu wyrobów Mlekpolu do Chin w 2017 r. wzrosła dwukrotnie w porównaniu do roku poprzedniego.

 

 

Największa inwestycja SM MLEKPOL na półmetku.


Rok po wmurowaniu kamienia węgielnego, najnowocześniejsza w Polsce fabryka proszków mlecznych wchodzi w finalne etapy realizacji.

Zachowujemy dynamikę prac. Zgodnie z harmonogramem, w październiku rozpoczęliśmy montaż urządzeń technologicznych dla dwóch linii suszarniczych. Na początku roku 2018 zostaną ukończone prace budowlane pomieszczeń przeznaczonych dla trzeciej linii suszarniczej. W I kwartale roku planujemy jej montaż oraz złożenie instalacji technologicznej do odbioru, wstępnej obróbki i frakcjonowania surowca.– informuje Jerzy Michałek, z-ca Dyrektora ds. produkcji i techniki ZPM Mrągowo SM MLEKPOL.

Zakład Sproszkowanych Wyrobów Mleczarskich powstaje w sąsiedztwie Zakładu Produkcji Mleczarskiej SM MLEKPOL w Mrągowie, gdzie produkowane są m.in Maślanka Mrągowska i napoje fermentowane Milko.

Proszkownia Mlekpolu to trzy zespoły budynków połączonych ze sobą:

• budynek do suszenia wyrobów mleczarskich o maksymalnej wysokości 43,5 m i powierzchni zabudowy około 3100 m 2,

• budynek przyjęcia surowca i procesów obróbki wstępnej surowca o maksymalnej wysokości do 10,5 m i powierzchni zabudowy około 3500 m2,

• budynek magazynowy o maksymalnej wysokości do 14,5 m i powierzchni zabudowy około 12000 m2.

Koszt inwestycji szacowany jest na około 400 mln zł. Planowana wydajność zakładu to 3 mln litrów mleka i serwatki na dobę. W najnowocześniejszej w Polsce proszkowni produkowane będą m.in. białka serwatkowe o dużej czystości i produkty z linii baby food. Zatrudnienie znajdzie najprawdopodobniej 160 osób.

Wykonawcą części budowlanej inwestycji jest firma Budimex SA. Technologie zapewni GEA Polska. Planowane uruchomienie Zakładu Produkcji Sproszkowanych Wyrobów Mleczarskich w Mrągowie – 2019 r.

 

 

Kampania nie byle jaka. Prestiżowe wyróżnienie dla akcji promocyjnej Maślanki Mrągowskiej od SM MLEKPOL.

Nie jestem byle kim. Nie jem byle czego. – kampania maślanki z Mrągowa zauważona przez specjalistów polskiej branży reklamowej. W XXI edycji konkursu niezależnej kreacji w reklamie Kreatura 2017, agencja Red8Digital, odpowiedzialna za koncept kreatywny i przeprowadzenie kampanii, otrzymała za nią liczące się w branży reklamowej wyróżnienie w kategorii Digital – kampania zintegrowana digital.

Konkurs Kreatura wyłania najlepsze dzieła polskiej sztuki promocji. Prace oceniane są pod kątem oryginalności i innowacyjności pomysłu oraz ponadprzeciętnej jakości wykonania. Taka właśnie była kampania Maślanki Mrągowskiej.

W maju w największych miastach Polski i w Internecie pojawiły się czarno białe portrety z hasłem Nie jestem byle kim. Treść uwiarygadniali swoimi twarzami pracownicy Spółdzielni Mleczarskiej Mlekpol, wyłonieni drogą castingu. Na początku czerwca hasło dopełniła część Nie jem byle czego. Podstawowym celem producenta była chęć zwrócenia uwagi konsumentów na to, jak ważne jest świadome i racjonalne planowanie diety. Przypominając o Maślance Mrągowskiej MLEKPOL przypomniał o tradycyjnych polskich wyrobach mleczarskich, które przez setki lat stanowiły naturalne źródło niezbędnych dla ludzkiego organizmu składników odżywczych. We wrześniu kampania weszła w III etap realizacji przyjmując hasło Najważniejsi ludzie na świecie nie jedzą byle czego. Od początku komunikacja promocyjna Maślanki Mrągowskiej odbywała się nie tylko na bilboardach w całym kraju, ale także w mediach społecznościowych zyskując tym samym wielki zasięg i interakcję z konsumentami.

Konkurs niezależnej kreacji Kreatura jest organizowany od 1996 r. przez „Media & Marketing Polska".

 

 

Mlekpol i Łaciate ponownie docenione!

Spółdzielnia Mleczarska MLEKPOL z Grajewa z prestiżowym tytułem Superbrands Polska Marka 2018. Marka Łaciate z Superbrands 2018 oraz Superbrands Polska Marka 2018.

- To dla nas wielka satysfakcja. Tytuły Superbrands przyznają konsumenci czyli najważniejsze osoby dla Mlekpolu. W przeprowadzonych badaniach osoby decydujące lub współdecydujące o wyborach zakupowych w gospodarstwach domowych wskazały MLEKPOL i markę Łaciate jako najbardziej wiarygodne. Radość jest podwójna bowiem wyniki dowodzą także trafności obranej przez nas strategii handlowo – marketingowej. - mówi Ewa Gromadzka, Kierownik Marketingu SM Mlekpol.

Superbrands to międzynarodowa organizacja, która od 20 lat nagradza najlepsze marki na świecie. Badanie Superbrands jest największym badaniem siły marki w Polsce. Ankietę metodą CAWI po raz kolejny zrealizował Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia. O opinie zapytano ponad 10 tysięcy konsumentów. Tytuły Superbrands otrzymały marki, które znalazły się w ścisłej czołówce w każdej kategorii, natomiast tytuły Superbrands Polska Marka przyznano najwyżej ocenionym markom z polskim rodowodem.

 

 

Ogłoszenie o przetargu 22.11.2017

 

Święto Maślanki Mrągowskiej nagrodzone w konkursie „PRO Warmia i Mazury”!

Podczas siódmej edycji Festiwalu Promocji Gospodarczej Warmii i Mazur przyznano nagrody dla najlepszych wydarzeń promocyjnych w województwie warmińsko-mazurskim. Wyróżnienie za działania promocyjne na rzecz wzrostu atrakcyjności gospodarczej regionu przyznano Świętu Maślanki Mrągowskiej, które SM Mlekpol przygotował razem z Urzędem Miasta Mrągowo.

 

 

Sery na medal. SM MLEKPOL honorowym patronem II Kongresu Serowarskiego – Mrągowo 2017.

Cztery medale prestiżowego konkursu Good Cheese zdobyły wyroby Spółdzielni Mleczarskiej Mlekpol.

Złoty medal przyznano serkowi śmietankowemu puszystemu Łaciatemu naturalnemu, srebro przypadło serkowi wiejskiemu Łaciatemu naturalnemu, brązowymi medalami nagrodzono Gouda ser tarty i serek homogenizowany Rolmlecz z laską wanilii. Sery poddane były wnikliwej ocenie szefów kuchni zrzeszonych w Stowarzyszeniu Szefów Kuchni i Cukierni.

Uroczyste wręczenie nagród odbyło się podczas Gali II Kongresu Serowarskiego, nad którym honorowym patronat objął MLEKPOL, lider w produkcji mleka i wyrobów mleczarskich, wiodący producent serów i twarogów.

Kongres Serowarski zgromadził przedstawicieli producentów serów zarówno tych wielkich jak i lokalnych wytwórców. W Mrągowie spotkali się i dyskutowali o problemach i wyzwaniach współczesnego serowarstwa prezesi firm mleczarskich, dyrektorzy zakładów produkcyjnych, specjaliści ds. jakości, kadra naukowa wydziałów nauki o żywności wiodących uczelni w Polsce, przedstawiciele organizacji branżowych oraz firm – dostawców technologii do mleczarstwa.

Wydarzenie otworzył Edmund Borawski, Prezes Zarządu SM MLEKPOL. Podczas Kongresu odbyła się debata „Ser XXI wieku – trendy i wyzwania"

Impreza trwała od 24 do 26 października. Organizatorem wydarzenia jest Bikotech, wydawca m.in. magazyny AgroIndustry.

 

 

Wspólnie w Mlekpolu

Radni z województw podlaskiego i warmińsko – mazurskiego obradowali na wspólnej komisji rolnictwa. Miejscem spotkania była Spółdzielnia Mleczarska Mlekpol w Grajewie.

12 października spotkały się Komisja Rolnictwa, Obszarów Wiejskich i Ochrony Środowiska Sejmiku Województwa Podlaskiego, z Komisją Rozwoju Obszarów Wiejskich, Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Sejmiku Województwa Warmińsko-Mazurskiego. W obradach udział wzięli marszałkowie województw – Jerzy Leszczyński i Gustaw Marek Brzezin.

To dla nas wielka przyjemność gościć przedstawicieli obu samorządów. Cieszymy się jako firma, że dorobek i doświadczenia możemy się wymienić waśnie tu w Grajewie - miejscu, praktycznie na granicy dwóch ważnych dla nas terenów. – mówił Edmund Borawski, Prezes Zarządu SM MLEKPOL w Grajewie.

Za mało rozmawiamy ze sobą jako samorządy. Taka wymiana informacji i doświadczeń dwóch województw jest niezwykle cenna. Od czasu przyłączenia do Mlekpolu zakładu mrągowskiego produkcja mleka w tym regionie wzrosła 10 krotnie. Rolnicy, producenci mleka z Warmii i Mazur z życzliwością podglądają swoich podlaskich kolegów i korzystają z ich doświadczeń. Warto spotykać się i wspólnie rozwijać naszą branżę.– dodaje Edmund Borawski.

Przy ZPM Mrągowo powstaje największy w Polsce Zakład Produkcji Sproszkowanych Wyrobów Mleczarskich. Koszt inwestycji szacowany jest na około 400 mln zł. Planowana wydajność Zakładu to 3 mln litrów mleka i serwatki na dobę. Zatrudnienie w nowej proszkowni znajdzie 160 osób. Znaczenie inwestycji dla

regionu podkreślił Gustaw Marek Brzezin, Marszałek województwa warmińsko – mazurskiego.

To dla nas ogromne wyróżnienie, że tak potężna inwestycja powstaje właśnie na Warmii i Mazurach. Korzyści są nie do przecenienia. Stwarza to również możliwości trwałej kooperacji naszych rolników, producentów mleka z zakładem. Podlaskie jest oczywiście niedoścignione w produkcji mleka, ale my również na tę produkcję stawiamy.- mówił Marszałek Brzezin.

Jego myśl uzupełnił Dyrektor mrągowskiego zakładu Mlekpolu, Marcin Piwowarczyk.

Tak naprawdę tworzymy jeden region północno – wschodni. Mamy wspólne problemy i cele. Dzisiejsze spotkanie pokazało, ze warto się spotykać, wymieniać poglądy i wiedzę. Chciałabym abyśmy kontynuowali tę wymianę myśli. – podkreślał Dyrektor Piwowarczyk.

Tematami podnoszonymi podczas obrad były m.in.: rozwój mleczarstwa w województwach podlaskim i warmińsko-mazurskim, przyszłość „Zielonych Płuc Polski', a także zmiany w prawie wodnym i ich konsekwencjach dla województw.

 

 

Debiut z sukcesem. Kolejny produkt od SM MLEKPOL z prestiżowym tytułem.

 ser do grillowania 02

Zaledwie po trzech miesiącach obecności na rynku Krążki Serowe do smażenia i grillowania grajewskiej spółdzielni mleczarskiej uzyskały tytuł DOBRA MARKA 2017 – Jakość, Zaufanie, Renoma w kategorii Odkrycie Roku.

Bardzo cieszy nas to wyróżnienie. W czerwcu wprowadziliśmy na sklepowe półki nowy wyrób. Rodzaju sera do smażenia i grillowania dopominali się konsumenci. Mlekpolowskie krążki sera dojrzewającego do grillowania o naturalnym smaku jak wszystkie nasze sery powstały z najlepszego polskiego mleka. Krążki serowe do smażenia i grillowania sprawdzają się nie tylko podczas wiosenno - letnich spotkań przy grillu ale także jako przystawka lub element dania głównego przygotowany na patelni grillowej. Krążki serowe do grillowania dostępne są w opakowaniach 200 g – 4 krążki po 50 g. – mówi Ewa Gromadzka, kierownik marketingu SM MLEKPOL w Grajewie.

Tytuł DOBRA MARKA 2017 – Jakość, Zaufanie, Renoma przyznawany jest najbardziej innowacyjnym, rozwojowym i najbardziej rozpoznawalnym markom obecnym na polskim rynku. Już po raz ósmy w Redakcji Biznes Trendy w dzienniku Rzeczpospolita oraz Redakcji Forum Biznesu w Dzienniku Gazecie Prawnej zostały przeprowadzone badania mające na celu określenie wartości, aktywności oraz rozpoznawalności poszczególnych marek. W 2016 roku tytuł Dobra Marka Jakość zaufanie renoma otrzymał również wyrób SM MLEKPOL – serek śmietankowy Łaciaty do smarowania.

 

 

Jak grzyby po deszczu. Wrześniowe zbiory SM MLEKPOL.

Po raz kolejny producent z Grajewa wysuwa się na prowadzenie w mleczarskich konkurencjach.

Można już nazwać tradycją jesienną listę wyróżnień, tytułów i nagród dla Spółdzielni Mleczarskiej MLEKPOL. Jej produkty ponownie doceniła zarówno branża spożywcza jak i konsumenci. Wśród tegorocznych laurów są m.in dwa Złote Medale Międzynarodowych Targów Poznańskich Polagra Food, wyróżnienie dla marki Łaciate, miano Hitu Handlu i Lidera Forum.

Nasze wyroby ponownie znalazły się na podium. Docenili je zarówno przedstawiciele branży spożywczej, handlowcy jak i konsumenci. To wielka radość ale i zobowiązanie. –mówi Ewa Gromadzka, kierownik marketingu SM MLEKPOL w Grajewie.

Mleko Łaciate 2% po raz drugi z rzędu okrzyknięto „Hitem Handlu" w kategorii Mleko UHT, a Mlekpol Gouda plastry 150 g - w kategorii sery żółte paczkowane. Podczas trwających właśnie Międzynarodowych Targów Poznańskich Polagra Food SM MLEKPOL odebrała prestiżowe Złote Medale za swoje wyroby. Tym razem doceniono Chłodnik warzywny MLEKPOL oraz Serek Śmietankowy Łaciaty z suszonymi pomidorami. Branżowy miesięcznik Forum Mleczarskie Handel jak co roku przygotował ranking najlepiej sprzedających się produktów spożywczych. Niekwestionowaną zwyciężczynią w swojej kategorii została Maślanka Mrągowska Mango – Kardamon zdobywając tytuł Lidera. Marka Łaciate została wyróżniona w badaniu Ulubiona Marka Polaków/ Polek 2017, w kategorii mleko.- informuje Ewa Gromadzka.

Nagrody i wyróżnienia przyznali specjaliści, praktycy branży spożywczej oraz osoby decydujące o domowych zakupach.

 

 
Więcej artykułów…